OPAKOVÁNÍ UČIVA Z ČESKÉHO JAZYKA
1. Doplň a za větu napiš, zda je souvětí/S/ nebo věta jednoduchá/VJ/:
Děda svolával na moji hlavu hrom_ a blesk_, protože jsem si p_jčil kolo be_ dovolení. ___ Děvčata přišla op__t s novými účes_. _____V našich les_ch jen málokdy uv_díme datl_ . ____ Mus_me říci panu doručovatel_, že jsme nedostali sobotní v_tisk nov_n._____ Za v_lohou stál_ nabl_skané voz_ cizích značek. ____
2.Urči rod, číslo, pád a vzor podstatných jmen, vyhledej je ve větě v 1. cvičení a podle smyslu věty urči:
Svolával hromy:___________________________________________________
Bez dovolení:_________________________________________________
s účesy:___________________________________________________
3.Urči a označ základní skladební dvojice:
Krkonoše jsou nejvyšší hory v Čechách.
Do školy chodí děti od šesti let.
Za chvíli vyšel celý měsíc.
Mezi naše nejmenší hady patří užovka hladká.
4. Podtrhni slovesa, tři vyber a urči osobu, číslo, čas:
Rád chodím na hřiště. Děvčata šla se mnou. Budeme hrát vybíjenou. Kluci vyhráli kopanou.
Přišel Milan brzy? Jdeme ven, ale nejdříve napíšeme úkoly. Nevypočítali to dobře.
SLOVESO |
osoba |
číslo |
čas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Dej slovesa do správného tvaru:
číst (2. os., č. j., čas min) |
|
umazat se (3. os., č. j., čas bud) |
|
psát si (2. os., č. mn., čas přít) |
|
umýt si (1. os., č. mn., čas min) |
|
6. Vyber jedno podstatné jméno z 1. cvičení, vyskloňuj podle pádových otázek:
pádová otázka č. jednotné č. množné
1. p. |
|
|
2. p. |
|
|
3. p. |
|
|
4. p. |
|
|
5. p. |
|
|
6. p. |
|
|
7. p. |
|
|
Komentáře
Přehled komentářů
Torsion bras de quelqu'un est comment poupe votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque temps votre determination bat, il pompe le sang par vos arteres a la flanerie de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-express-france/
Blood squeezing: What is ordinary
(Asoiscelsoni, 29. 7. 2018 6:14)