PROVĚRKA Z ČESKÉHO JAZYKA
Dnes jsem zadala dětem prověření učiva z českého jazyka. Jedná se o práci, kterou jsem již psala dříve s žáky z 3. třídy. Přesto děti nebyly schopny práci v hodině dokončit. Přerušili jsme ji a dokončíme zítra. Posuďte její obtížnost sami. Úkoly můžete s dětmi nacvičit. Děkuji za případné komentáře, budu je akceptovat.
1. Diktát
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2. Slovní druhy zapiš a vyhledej v diktátu
1. …………………………………………………………………………………………
2. ……………………………………………………………….………….
3. ……………………………………………………………………………..
4. …………………………………………………………………...
5. ………………………………………………………………………………
6. …………………………………………………………………….………….
7. ……………………………………………………………………………………………..
8. …………………………………………………………………………………...
9. ……………………………………………………………………………………
10. ………………………………………………………………………….………….
3. Časuj sloveso polykat v přítomném čase
Číslo jednotné číslo množné
1. osoba – já ……………………….. 1. osoba – my …………………
2. osoba – ty ………………………. 2. osoba – vy ……………………
3. osoba – on, pna, ono …… 3. osoba – oni, ony, ona .....
4. Doplň i/í nebo y/ý a označ druh věty – oznamovací O, tázací T, rozkazovací R, přací P
Svého zlozv……ku se b….. ses měl zbav…..t. Je Hedv….. ka v…..soká d…..vka? Dom…..nika se zap……ř…..la jako p…..voňka. Kéž b…. na slunci neb…..lo jako ve v…..hni!
V…..la Amálka tanč…..la př….. měs……čku na m…tince. Pozor, neklop…..tn…..! Slav…..k v…..létl v…..soko. Nev…..m…..šlej si! Ať mam…..nka dnes koup….. nanuk…..!
5. Doplň a dokonči rčení
Jak se do lesa volá, ……………………………………………………….
Kdo jinému jámu kopá, …………………………………………………………….
Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, ………………………
6. Uči a podtrhni základní skladební dvojice
Naše malá Evička si nejraději hraje s kočárkem.
V naší třídě počítají všechny děti výborně.
7. Dej podstatná jména do správného tvaru
Zaslechli jste již /cvrčci/ …………………? Do zimního spánku upadají také /medvěd/………………
/Ježek/ ………………………v noci doupou. /Orel/ ……………………. mají výborný zrak.
8. Popiš svého kamaráda. Napiš, jak vypadá a jaký je, jaké má vlastnosti.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..